BALIFITNESS.hu


OTTHON VAGY EDZŐTEREMBEN EDZZEK?

Ha nem testépítésben vagy komoly tömegnövelésben és kidolgozottságban gondolkodsz az otthoni edzésekkel is jó eredményeket érhetsz el, sőt…

Ehhez természetesen szükség van néhány ezközre és egy kis kreativitásra.

Ne vásárolj felesleges kondigépeket csak a legszükségesebb felszereléseket.

Itt most az „otthoni edzés“ azt jelenti, hogy nincs lehetőséged mini konditermet kialakítani.

Két állítható súlyú 2-20 kilós egykezes súlyzóval (aki nagyon erős vegyen nagyobbat) egy urálókötéllel és egy húzódzkodó rúddal már komplett teljes testet megdolgoztató ezdéseket tudsz otthon csinálni. Ja, még kell egy gumiszőnyeg is, de ennyi.

A fenti ezközökkel remekül elvégezhetőek a fontosabb alapgyakorlatok.

Ezeken felül ha még azon gondolkodsz, hogy valamit még vásárolnod kéne otthonra, onnantol kezdve már megéri inkább eljárni egy minden igényt kielégítő terembe.

Azért mondom ezt, mert ami olcsó az ritkán hasznos, ami meg tényleg jó az drága.

Persze a kondigépekre gondolok, amik helyigényesek is.

Ha van több helyed vagy egy külön szobád, akkor egy fekvenyomópad, egy guggolóállvány és egy olimpiai súlyzókészlet jöhet még a fentiek mellé.

Az otthoni edzés előnye az, hogy gyakorlatilag csak funkcionális alapgyakorlatokat tudsz csinálni. Ezek a legjobb gyakorlatok, mert több izomcsoport is munkára van kényszerítve egyszerre és harmónikusan fejlesztik a képességeidet. Közelebb járnak a hétközapokban előforduló mozgásokhoz és megdolgoztatják azokat a stabilizáló izmaidat is mondjuk a guggolásnál, amik egy combefeszítő gépen például nem kapnak stimulust.

Ha szerertsz a szabadban edzeni, jó lehetőséget kínálnak a fitnesz parkok

Nehéz, de hatékony edzéseket lehet itt végezni, és néhány ezközzel kiegészítve szinte minden gyakorlatot meg lehet csinálni. Jól használható a TRX, a gumikötél, az egykezes kézisúlyzó, az ugrálókötél, vagy a kettlebell is. Aki kellően atlétikus annak nem okoz gondot a fekvőtámasz a húzódzkodás az inverz evezés vagy az egylábas guggolás. A vendégeim szeretnek kinn a parkban edzeni, aktív kikapcsolódásként.

A hasznos otthoni gyakorlatok:

Mell: fekvőtámasz (lehet variálni és nagyon hasznos, csak sokat kell csinálni)

ha van egy alacsonyabb asztalod és csak a hátad közepe van fent rajta és a könyököd szabadon tud mozogni lefelé is (az asztal sarkára kell feküdnöd) akkor tudsz fekve nyomni is

Hát: húzódzkodás széles és szűk fogással, evezés döntött törzzsel

Váll: Arnold nyomás, válltól nyomás, állig húzás, oldalemelés

Kar: álló bicepszezés, koncentrált bicepszezés, tricepsznyújtás, lórúgás

Láb: guggolás, guggolás egy lábbal, kitörés, álló vádli, vagy áv döntött törzzsel falnál

Törzs: hasprés, fordított hasprés, hasprés törzsfordítással és térdemeléssel, térdfelhúzás ülve vagy rúdon függeszkedve, superman, felhomorítás hason fekve alias „partra vetett hal“


Még fel lehetne sorolni pár ezköz nélküli gyakorlatot és persze súlyzósat is, de ezek a legfontosabbak. A fekvőtámaszt tudod nehezíteni, ha székre rakod a lábad és érdemes változtatni a fogásszélességet. Alkalmazható az otthoni gyakorlatokkal is a fél és egész ismétléseket váltogató „bedurrantós“ 21-ezés is.

Nyilván használhatsz otthon kettlebellt vagy TRX-et is, ha meg tudod oldani a biztonságos használatukat.

Ha tudsz egy ügyes edzést szerkeszteni a fenti gyakorlatokból és rendszeresen csinálod, elég jól karban tudod tartani magad. Az otthoni edzésekből a kényelem és a higénia hiányzik leginkább, de ha bírod a spártai körülményeket tök jó otthon is.

Az ugrálókötéllel remekül keretbe foglalhatod az edzéseid, ha bemelegítésként és levezetésként is lepörgetsz pár száz ismétlést, és így fejlődik az állóképességed is.

Nem ajánlom az otthoni edzést kezdőknek és jelentős túlsúllyal küzdőknek.

Ők egyrészt valószínüleg nem tudják a fenti gyakorlatokat végrehajtani, másrészt szükségük van segítségre, személyi edzőre.

Az otthoni edzésekből azok tudnak igazán profitálni akiknek már van rutinjuk és tudják a helyes gyakorlatvégrehajtást.

Ha szereted a kényelmet, változatosságot, vagy nagy és kidolgozott izmokat szeretnél mindenképp keress egy jól felszerelt termet. Az otthoni edzésekkel egy idő után garantáltan megállsz a fejődésben (tömegnövelésben és kidolgozottságban) egyszerűen azért, mert nem tudsz kellően nagy súlyokkal dolgozni és nincs lehetőséged arra, hogy több gyakorlattal bombázd a célbavett izomcsoportjaidat.


A Holiday Beach Wellness-ben tartom az edzéseket.
(Budapest III. kerület, Római part)

Kellemes, vidám légköre, korszerű és sokoldalú felszereltsége miatt az egyik legideálisabb edzőterem. Tágas, tiszta és minden rendelkezésedre áll a változatos és hatékony edzésekhez.

Mindenkinek megvan a lehetősége és adottsága ahhoz, hogy egészséges, sportos legyen és jól nézzen ki. Ha reális célokat tűzöl ki magadnak fokozatosan meg fognak valósulni az elképzeléseid, ha teszel is érte.

Ha kezdő vagy és nem edzettél még rendszeresen az is remek, mert tiszta lappal indulsz. Sokan komoly károkat okoznak maguknak, mert nincsenek tisztában alapvető összefüggésekkel, edzéstechnikákkal.

A természetességet és az egészséget mindennél fontosabbnak tartom.

Tiz hiba amit elkövetsz az edzőteremben

Méreteket farag le az izületkimélő mozdulatsor

Állóképesség növeléshez. Lépcsőzzön!

Öt leggyakoribb edzőtermi tévhit